torstai 16. kesäkuuta 2016

.Lakeuden kutsu.

Terveiset Etelä-pohjanmaalta. Vietin siellä ensimmäisen lomaviikkoni ensimmäiset päivät. Kuvat on Kosolasta, omasta kesäpaikastani, joka on lapsuudenkotini. Täällä on muistoja, rakkaita sellaisia. Ihmisistä ja asioista, nuoruudesta, lapsuudesta, tulevaisuudesta. Unelmia, särkyneitä sellaisia, elämää.

Remontoimme paikkaa pikkuhiljaa oman näköiseksi. Nyt paikka on huonossa hapessa, päivittämättä, rempsallaan ja vinksallaan, mutta rakas. Alemmissa kuvissa on entisöimäni penkkisänky. Se on talon alkuperäiskalustoa, säästynyt ja ehjä. Sen olen hionut ja maalannut Uulan Pellavaöljymaalilla. Sen hyviä puolia on himmeä pinta, mutta huonoja on pitkä kuivumisaika. Matto alimmassa kuvassa on minun tekemäni. Talossa on kangaspuut, jotka aion koota ja laittattaa loimen ja paukuttelen vapaa-aikani mattoja. Onneksi on viikonloput :D Tapetteja mallailin olkkarin seinään. Pihlgren ja Ritolan tapetteja otin jämäpaloja mukaani. Niitä saa Akaalta heidän tehtaanmyymälästään pilkkahinnalla. Kiurujen yö on suosikki, mutta ehkä otan sittenkin jotain muuta. Katsotaan nyt.

Kävimme vihdoin ja viimein uudessa Apila kirjastossa Seinäjoella, ja ai että se oli upea. Uusi ja vanha sulassa sovussa. Vanhat huoneet uudistettuna, huonekalut ja valaisimet säästetty. Tästä minä tykkään. Ettei hajoteta ja rakenneta uutta tilalle.

Menkää ehdottomasti katsomaan, jos eksytte Seinäjoelle kesällä. Nyt on Seinäjoella superkesä. Tapahtumaa pukkaa, on asuntomessut, Provinssirock, Tangomarkkinat, Vauhtiajot ja vaikka mitä muuta. Sinne vaan. Seinäjoki on kiva paikka.

Meidän muuttoon on vajaa kaksi viikkoa aikaa. Nipistelen itseäni koko ajan. Kohta varmaan joku herättää mut unesta ja sanoo, Terhi, olet nähnyt unta. Olen aika onnellinen tällä hetkellä. Vaikka onnea varjostaa suuri suru. Omat vanhempani eivät tätä ole enää näkemässä. Tiedän että he olisivat ylpeitä meistä. Rakkaat.

Edit // Minun piti pitää kesäkuu blogitaukoa. Tauko taisi olla kokonaiset 2 viikkoa. Pisin ehkä koko bloggaamisen aikana. Totesin myös, että minä tätä touhua lopeta, vaan vasta aloitan. Eli jääkää kuulolle, kyllä niitä uuden talon kuviakin tulee, kunhan saan aikaiseksi ottaa niitä kuvia. Tai sitten pyydän bloggareita kylään. Katsotaan nyt, paukut on aika vähissä välillä.
SHARE:

4 kommenttia

  1. On pitänyt jo aiemminkin sinulle kertoa, että olemme Lempäälästä lähtöisin:) Mieheni on syntyperäinen ja minä asunut suuremman osan elämääni siellä. Rakensimme 2008 Vesilahteen kodin josta sitten muutimme pari vuotta sitten tänne Seinäjoelle. Ja olen myös th/sh:) Tsemppiä loppurutistukseen raksan parissa.

    VastaaPoista
  2. Tuonne Seinäjoen kirjastoon mun on pitänyt päästä jo pitkän aikaa. Ehkä messujen yhteydessä sitten :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koko Alvar Aalto keskus kannattaa koluta, Lakeuden ristiä myöten. Se on hieno kokonaisuus.

      Poista

Kommentti ilahduttaa aina.

© Reelinki. All rights reserved.
Blogger Template Designed by pipdig